INTET MINIMUMSKØB - FRI LEVERING V. 1.200,-
Osuma.dk Erhverv
På grund af omlægning til et nyt frostlager hos Coop, vil der desværre være flere udsolgte frostvarer end normalt. Vi beklager eventuelle gener på forhånd.
Klik her
søg

Returpolitik og fortrydelsesret

Hvis du ikke er tilfreds med dit køb, fx hvis din vare er beskadiget eller på anden måde ikke er i orden, skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt, så vi kan finde en løsning på problemet. Afhængig af situationen vil du kunne få dine penge tilbage eller få udstedt et tilgodehavendebevis, som automatisk fratrækkes ved den næste bestilling.

Du kan kontakte Osuma.dk's kundeservice på telefon 70 20 17 22 eller e-mail: kundeservice@osuma.dk.

Fortrydelse og levering

I visse postnumre, kan du ændre i din bestilling eller annullere hele din bestilling helt frem til kl. 05:30 på dagen for levering. I andre områder, kan deadline for annullering være kortere, idet varerne leveres af én af vores samarbejdspartnere. På "Mit Osuma" fremgår dine "Fremtidige bestillinger". Klik på "Detaljer" ud for den bestilling, som du ønsker at slette. Her kan du se, om det er muligt at slette din ordre.

Er det ikke længere muligt selv at slette bestillingen, fordi fristen for at slette en bestilling er overskredet, skal du i stedet kontakte vores kundeservice på 70 20 17 22. Vores kundeservice vil så vidt muligt forsøge at stoppe din bestilling og få den annulleret, hvis ikke pakningen af ordren er påbegyndt. Er pakningen påbegyndt kan vi desværre ikke annullere din bestilling.

Se åbningstider i kundeservice her

Fortrydelsesret på køb af dagligvarer

Ifølge dansk forbrugerlovgivning er der ingen fortrydelsesret på køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug.

Fortrydelsesret på andet end dagligvarer

Der er 14 dages fortrydelsesret på varer som IKKE er levnedsmidler eller varer til husholdningens løbende forbrug. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor du modtager varen.

For at kunne fortryde et køb skal varens stand være så god, at vi vil kunne sælge varen igen til normalpris. Det betyder, at varen skal returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den. Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i samme stand og mængde hvis emballagen ikke følger med. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.

Ved efterfølgende returnering af varer, skal dette ske mod forudgående aftale med kundeservice. Hvis du ønsker at udnytte din fortrydelsesret skal du selv betale for returfragten.

Reklamation

Hvis du har oplevet fejl eller mangler i din leverance af fødevarer, vil vi meget gerne høre fra dig. For at din reklamation skal være rettidig skal der senest reklameres indenfor en uge efter modtagelse, når det gælder letfordærvelige fødevarer. På andre varer end levnedsmidler og varer til husholdningens løbende forbrug, er der 2 års reklamationsret.

Drejer reklamationen sig om fx husholdningsartikler skal der reklameres rettidigt. Dette betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette er selvfølgeligt betinget af, at din reklamation er berettiget.

Hvis du ønsker at reklamere over andet end levnedsmidler skal du tage kontakt til vores kundeservice på e-mail: kundeservice@osuma.dk så du kan udfylde de relevante papirer og få udleveret adressen, hvor det defekte produkt skal sendes til. Du skal i første omgang selv dække eventuelle udgifter til at få varen frem til adressen. Såfremt vores leverandør accepterer din reklamation, dækker vi dine udgifter i forbindelse med forsendelsen.