FRAGT FRA 0 KR. - INTET MINIMUMSKØB
Osuma.dk Erhverv
søg
vælg leveringstid og sted
Valgte område — Skift

Spørgsmål og svar

Har du spørgsmål? Find svarene på de mest stillede spørgsmål her.

  • Hvad betyder OSUMA?
  • Hvordan kan jeg være sikker på, at jeg får leveret friske varer?
  • Hvad er erstatnings- og mangelvarer?
  • Hvordan er jeres returpolitik?
  • Fortrydelsesret på køb af dagligvarer
  • Hvad gør I, hvis jeg ikke er hjemme ved levering?
  • Jeg vil gerne have leveret i et bestemt tidsrum, kan jeg det?
  • Hvis I ikke har det produkt, jeg søger, kan I så skaffe det?
  • Dobbeltreservation ved betaling med MasterCard Debit og Visa Electron.

Hvad betyder OSUMA?

OSUMA er en sammentrækning af ordene Online SUper MArked.

Hvordan kan jeg være sikker på, at jeg får leveret friske varer?

Osuma.dk leverer altid friske varer. Vores supermarkeder modtager forsyninger hver dag, og vi ekspederer din bestilling samme dag som den skal leveres, eller aftenen før levering.

Når du handler via internettet, kan du ikke selv se og føle kvaliteten af de ting, du køber. Derfor er vi meget opmærksomme på, at de varer, som vi pakker, er ekstra friske og altid har den nyeste datomærkning.

Du får dine varer bragt ud i vores køle- og frysebiler, eller i termoemballage via Post Danmark, så du kan være sikker på, at varerne er lige så friske, som da de blev taget ud af køledisken.

Skulle du mod forventning modtage en vare som du ikke er tilfreds med, skal du blot kontakte Osuma.dk's kundeservice hurtigst muligt, så vi kan finde en løsning på problemet.

Du kan kontakte Osuma.dk's kundeservice på telefon 70 20 17 22 eller sende os en e-mail påkundeservice@osuma.dk.

Afhængig af situationen vil du kunne få dine penge tilbage eller få udstedt et tilgodehavendebevis, som automatisk vil blive fratrukket din næste bestilling.

Hvad er erstatnings- og mangelvarer?

Osuma.dk indsamler dine dagligvarer direkte fra hylderne i supermarkedet. Ligesom når du selv køber ind, kan en bestemt vare være udsolgt i en kortere periode.

Såfremt varen er udsolgt vil Osuma.dk så vidt muligt finde et passende alternativ til den udsolgte vare inden for samme prisklasse og mængde - eller bedre. Du vil fx kunne få 2 x 1/4 liter fløde i stedet for 1/2 liter eller en tilsvarende vare af et andet fabrikat end det, du oprindeligt valgte. *Skulle din erstatningsvare mod forventning være billigere end den du har bestilt, betaler du naturligvis den billigste pris.

Prisen for din bestilling forbliver uændret (*eller formindskes), hvis du får en erstatningsvare.

Hvis vi ikke kan finde et passende alternativ, og vi ikke kan levere nogen vare, kommer du selvfølgelig ikke til at betale for den og beløbet vil automatisk blive fratrukket i din regning.

Eventuelle mangel- eller erstatningsvare vil være oplyst på ”Mit Osuma” på Osuma.dk, når dine varer er blevet pakket. For at få besked om pakningens status skal du være tilmeldt vores SMS service (trin 1 i betalingsforløbet). Ændringerne vil også fremgå af din endelige kvittering, som du modtager dagen efter betalingen er gennemført.

OBS!: Da sortimentet på Osuma.dk ikke udgør supermarkedets samlede sortiment, vil det kunne ske, at du modtager en erstatningsvare, som ikke findes i Osuma.dk's normale sortiment.

Hvordan er jeres returpolitik?

Hvis du ikke er tilfreds med dit køb, fx hvis din vare er beskadiget eller på anden måde ikke er i orden, skal du kontakte Osuma.dk's kundeservice hurtigst muligt, så vi kan finde en løsning på problemet. Afhængig af situationen vil du kunne få dine penge tilbage eller få udstedt et tilgodehavendebevis, som automatisk vil blive brugt i forbindelse med en senere bestilling.

Du kan kontakte Osuma.dk's kundeservice på kundeservice@osuma.dk eller telefon 70 20 17 22.

Fortrydelsesret på køb af dagligvarer

Ifølge dansk forbrugerlovgivning er der ingen fortrydelsesret på køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug.

Du kan læse mere om dine muligheder for fortrydelsesret på Forbrugerrådets hjemmeside: http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad083/.

Hvad gør I, hvis jeg ikke er hjemme ved levering?

Osuma.dk leverer minimum varer ud én gang om dagen. Du kan selv vælge hvornår du ønsker varerne leveret og vi går derfor som udgangspunkt ud fra, at du er hjemme til at tage i mod varerne når de leveres.

Ved du på forhånd, at du ikke er hjemme ved leveringen, skal vi have din accept for at kunne stille varerne foran din hoveddør. Varerne vil i så fald blive pakket i plastik- og termoposer, så varerne kan holde temperaturen i det bestilte tidsrum. Du kan anføre eventuelle kommentarer til leveringen på betalingssiden (fx at varerne skal stilles i skuret eller bag huset).

Hvis du IKKE accepterer, at Osuma.dk må stille varerne foran din dør, og du IKKE er hjemme til at tage imod dem vil varerne blive returneret til butikken igen. Efter aftale kan du derefter vælge en af to muligheder:

1) at få varerne pakket igen og leveret på et senere tidspunkt. Osuma.dk vil i så fald opkræve et nyt leveringsgebyr.

2) at få annulleret din bestilling og få pengene tilbage for dine tørvarer (jf. Afsnittet ” Fortrydelsesret på køb af dagligvarer”). Vi fratrækker dog 100,00 kr. i leverings- og håndteringsomkostninger.

Hvis I ikke har det produkt, jeg søger, kan I så skaffe det?

Såfremt at det er muligt, tager vi gerne nye varer i sortimentet. Vores sortiment tager dog udgangspunkt i Kvickly eller SuperBrugsens varesortiment, da det er her vi køber vores varer.

Du skal blot benytte søgefeltet og hvis søgefunktionen ikke kan finde produktet, får du mulighed for at foreslå en ny vare. Hvis det er muligt at tilføje varen, gør vi det hurtigst muligt, hvorefter du vil modtage en e-mail omkring oprettelsen af varen.

Dobbeltreservation ved betaling med MasterCard Debit og Visa Electron

Hvis du benytter et MasterCard Debit eller Visa Electron som betalingskort på Osuma.dk, laver din bank en reservation på det beløb, som du har handlet for.

Hvis du vælger først at få dine varer leveret efter 7 dage (da man kan bestille op til 2 uger frem), laver Nets (tidligere PBS) endnu en reservation på din konto på samme beløb.

Du vil derfor få to reservationer, selvom vi kun hæver det ene beløb og der går 30 dage før den oprindelige reservation bliver ophævet.