INTET MINIMUMSKØB - FRI LEVERING V. 1.200,-
Osuma.dk Osuma Erhverv
INDKØBSKURV ()
 

Vilkår for handel på Osuma.dk

UNDTAGELSE AF BETINGELSER

Hvis du er omfattet af en offentlig/kommunal indkøbsaftale har denne fortrinsret frem for Osuma.dk’s generelle betingelser. Det er således indkøbaftalens betingelser og vilkår der er gældende, bortset fra områder der ikke er beskrevet i indkøbsaftalen, hvor Osuma.dk’s betingelser er gældende.

BETALING

Hos Osuma.dk kan du betale med ét af følgende dansk udstedte betalingskort:

Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Maestro, Visa Electron og JCB,

eller ViaBill delbetaling, læs mere om dette her

Vi hæver først pengene dagen efter din bestilling er leveret kl. 06.00. På den måde har vi mulighed for at sikre os at alting er i orden, inden vi trækker dine penge.

Betaling med Dankort, Visa/Dankort, pålægges et fast gebyr på 1,39 kr. + moms.

Betaling med Mastercard, Maestro, Visa Electron og JCB, pålægges et kortgebyr 1,5 % + moms. Dette gebyr pålægges af Nets (tidligere PBS) og er først synligt, når du har valgt dit betalingskort.

Udover betalingskort, har offentlige institutioner mulighed for at få en ordning med elektronisk fakturering via EAN nummer.

Som virksomhed har du ligeledes mulighed for at få en faktureringsaftale med en kredittid på 8 dage. Ved oprettelse af en faktureringsaftale, kontaktes Osuma.dk på 70 20 17 22 eller kundeservice@osuma.dk for godkendelse. Fakturaer pålægges et faktureringsgebyr på 15 kr.

LEVERINGSPRIS & MINIMUMSKØB

Osuma.dk har intet begrænsende minimumskøb. Leveringsprisen afhænger i stedet af størrelsen på varekøbet. Leveringspriserne er som følger:

Varekøb for under 399,99 kr. (+ 99,00 kr.)

Varekøb for over 400,00 kr. (+ 49,00 kr.)

Varekøb for over 1200,00 kr. (Gratis levering)

Bestiller du varer til levering samme dag, pålægges der et ekspresgebyr på 20 kr.

KVITTERING

Når du har gennemført din bestilling på Osuma.dk, modtager du en bestillingsbekræftelse på mail umiddelbart efter. Den endelige kvittering vil du modtage dagen efter at betalingen har fundet sted, hvor eventuelle ændringer er påført.

Du kan finde alle dine kvitteringer på "Min Side" på Osuma.dk. Modtager du ikke din bestillingsbekræftelse eller kvittering, kan den være endt i dit spam filter og vil derfor ligge under ’uønsket mails’.

FORTRYDELSESRET PÅ KØB AF DAGLIGVARER

Ifølge dansk forbrugerlovgivning er der ingen fortrydelsesret på køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug.

FORTRYDELSESRET PÅ ANDET END DAGLIGVARER

Der er 14 dages fortrydelsesret på varer som IKKE er levnedsmidler eller varer til husholdningens løbende forbrug. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor du modtager varen.

For at kunne fortryde et køb skal varens stand være så god, at vi vil kunne sælge varen igen til normalpris. Du har ret til at besigtige varen, præcis som i en fysisk butik og efterfølgende returnere varen.

Det betyder dog, at varen skal returneres i god stand og samme mængde, som da du modtog den. Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i samme stand og mængde hvis emballagen ikke følger med. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen. Hvis du tager varen i brug vil det dog som udgangspunkt betyde at fortrydelsesretten forsvinder.

Ved efterfølgende returnering af varer, skal dette ske mod forudgående aftale med kundeservice. Hvis du ønsker at udnytte din fortrydelsesret skal du selv betale for returfragten.

REKLAMATION

Hvis du har oplevet fejl eller mangler i din leverance af fødevarer, vil vi meget gerne høre fra dig. For at din reklamation skal være rettidig skal der senest reklameres indenfor en uge efter modtagelse, når det gælder letfordærvelige fødevarer.

På andre varer end levnedsmidler og varer til husholdningens løbende forbrug, er der 2 års reklamationsret eller rettidig omhu hvis det gælder husholdningsartikler og personlig pleje. Dette betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette er selvfølgeligt betinget af, at din reklamation er berettiget.

Hvis du ønsker at reklamere over andet end levnedsmidler skal du tage kontakt til vores kundeservice på e-mail kundeservice@osuma.dk, så du kan udfylde de relevante papirer og få udleveret adressen, hvor til det defekte produkt skal sendes til. Du skal i første omgang selv dække eventuelle udgifter til at få varen frem til adressen. Såfremt vores leverandør accepterer din reklamation, dækker vi dine udgifter i forbindelse med forsendelsen.

PERSONDATAPOLITIK OG DATAREGISTRERING

Osuma.dk indsamler kun nødvendige data, som kræves for at kunne gennemføre og servicere handelstransaktioner, herunder kontakt-, leverings- og betalingsinformationer.

Kontakt- og leveringsinformationer (navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse) opbevares på døgnovervågede servere i specialindrettede tyverisikrede serverrum. Informationerne overføres i SSL-krypteret tilstand, men opbevares ukrypteret.

Kontakt- og leveringsinformationer behandles fortroligt i fem år, som det er påkrævet i bogføringsloven. Osuma.dk sælger ikke kundeinformationer og deler ikke dine kontaktdata med andre.

Betalingskortinformationer sendes direkte til Nets/PBS via en SSL-krypteret forbindelse og opbevares ikke af Osuma.dk.

Du har altid ret til og mulighed for at kontakte Osuma.dk's kundeservice for at få indsigt i, hvilke data der er registreret om dig, ligesom du kan gøre indsigelse mod en registrering.

Når du anvender Osuma.dk, gemmes der information (en cookie) lokalt på den computer, du bruger. Cookien indeholder krypteret information om dine varekøb, så dine indstillinger huskes til næste gang, du anvender computeren. Cookien indeholder ikke kontakt- eller betalingsinformationer.

Osuma.dk samler desuden en række ikke-personlige informationer om serverbelastning og besøgstrafik for at kunne optimere sin hjemmeside og kundeservice.

I Internet Explorer kan du slette dine cookies under menuen "Funktioner" > "Internetindstillinger" > "Slet Cookies".

Dataansvarlig er Osuma.dk ApS.

ER DU IKKE HJEMME VED LEVERING?

Har du bestilt til levering på køkkenbordet og alligevel ikke er hjemme når vores chauffør ankommer, vil vores chauffør forsøge at komme i kontakt med dig telefonisk og aftale at varerne kan stilles eller aftale et senere leveringstidspunkt.

Kan chaufføren ikke komme i kontakt med dig telefonisk vil dine varer blive taget med retur.

Du vil kunne få pengene retur for dine tørvarer, men da vi ikke længere kan garantere for kvaliteten af fersk- og frostvarer vil du blive opkrævet for disse samt leveringsgebyret.

Har du bestilt varerne til levering udenfor døren, fx ved levering med Post Danmark, eller er du ikke hjemme ved leveringen og giver din accept til at vores chauffør kan stille varerne udenfor, skal du være opmærksom på, at så snart vi har stillet varerne er det på dit eget ansvar. Osuma.dk kan således ikke stilles til ansvar efter varerne er stillet.

ALKOHOL OG CIGARETTER

Det er i følge dansk lovgivning ulovligt at sælge cigaretter, øl, vin, spiritus og øvrige drikkevarer med mere end 16,5 % alkohol til personer under 18 år. Derfor bekræfter du med din godkendelse af vore handelsbetingelser, at du er over 18 år, hvis du køber alkohol eller cigaretter på Osuma.dk.

PRISER

Alle priser er i danske kroner inklusiv moms og afgifter.

RABATKODER

Det er ikke tilladt at bruge rabatkoder udstedt af Osuma.dk mere end én gang pr. husstand. Således forbeholder Osuma.dk sig retten til at fjerne evt. ordre, hvor dette overskrides. Rabatkodens værdi kan ikke veksles til kontanter.

PANT

Osuma.dk kan tage din returpant med, når vi leverer til dig.

I praksis foregår panthåndteringen ved, at vores bud afleverer flaskerne i det supermarked, der leverer dine dagligvarer. Som følge af den ekstra håndtering og administration opkræver vi et håndteringsgebyr på 20 % af panten - dog minimum 25,00 kr. uanset størrelsen på panten.

F.eks.: Hvis din pant er på 15 kr. opkræver vi hele panten, modsat hvis din pant er på 200,00 kr. opkræver vi 20 % af 200,00 kr. - dvs. 40,00 kr. i håndteringsgebyr.

Pant beløbet bliver fratrukket din næste bestilling.

Læs mere om hvad du skal gøre, for at vi kan tage din returpant med her

ERSTATNINGSVARER

Osuma.dk indsamler dine dagligvarer direkte fra hylderne i et supermarked. Ligesom når du selv køber ind, kan en bestemt vare være udsolgt.

Såfremt varen er udsolgt vil Osuma.dk så vidt muligt finde et passende alternativ til den udsolgte vare inden for samme prisklasse og mængde - eller bedre. Du vil fx kunne få 2 x 1/4 liter fløde i stedet for 1/2 liter eller en tilsvarende vare af et andet fabrikat end det, du oprindeligt valgte. *Er vi nødsagede til at finde et billigere alternativ til den vare du har bestilt, reducerer vi prisen i overensstemmelse hermed.

Prisen for din bestilling forbliver uændret selvom du får en erstatningsvare*.

Hvis vi ikke kan finde et passende alternativ, og vi ikke kan levere nogen vare, kommer du selvfølgelig ikke til at betale for varen og beløbet vil automatisk blive fratrukket i din regning.

Eventuelle mangel- eller erstatningsvarer vil fremgå af din endelige kvittering, som du modtager når betalingen er ske.

OBS!.: Da sortimentet på Osuma.dk ikke udgør supermarkedets samlede sortiment, vil det kunne ske, at du modtager en erstatningsvare, som ikke findes i Osuma.dk's normale sortiment.

OBS!.: Du er ikke tvunget til at tage imod erstatningsvarer.

Læs også om Osuma.dk's returpolitik og fortrydelsesret.

TILGÆNGELIGE VEJE VED LEVERING

Af hensyn til vores ansattes sikkerhed beder vi alle kunder, private såvel som virksomheder, om at holde transportveje, stier og trapper tilgængelige ved levering.

Dette indbefatter at der er ryddet for blandt andet sne, is og øvrige forhindringer og at de tilgængelige veje er jævne og oplyste så vi i fællesskab kan værne om vores ansatte og sikre at der ikke sker uheld. På forhånd tak for jeres samarbejde.

FORBEHOLD FOR VIST VAREINFORMATION PÅ OSUMA.DK

Osuma.dk gør et stort arbejde for at sikre korrekt vareinformation, men vareinformationerne ændres løbende og kan være forskellige fra dem, som vises på Osuma.dk.

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller rettelser til en vare eller til vareinformationerne, er du altid velkommen til at kontakte Osuma.dk.

Vareinformationerne er producenternes egne. Osuma.dk tager ikke ansvar for informationernes korrekthed, og der tages forbehold for tastefejl.

Alle billeder er repræsentative billeder af, hvordan varen har set ud på registreringstidspunktet. Emballager ændres løbende, og den leverede vares emballagedesign kan afvige fra den, der vises på billedet.

Du bør altid læse teksten på den fysiske vare, inden du bruger den, især hvis du stiller bestemte krav til næringsindhold og produktsammensætning eller er allergisk.

FEJL

Der tages forbehold for eventuelle fejl i tekster og priser på Osuma.dk.